سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Kavalli | کاوالی

چرا صفحه نمایش مایکروویو کار نمی کند؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که مصرف کنندگان هنگام کار با مایکروفر می پرسند این است که چرا صفحه نمایش مایکروویو کار نمی کند. به طور کلی، عملکرد صحیح مانیتور بسیار مهم است. گاهی اوقات نمایشگر مایکروویو ممکن است به دلایل مختلفی کار نکند. خرابی نمایشگر مایکروویو ممکن است باعث اختلال در عملکرد و عملکرد دستگاه شود. زیرا شما حتی نمی توانید بدون روشن کردن صفحه نمایش دستگاه را روشن یا خاموش کنید. بر همین اساس در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی چرایی کار نکردن نمایشگر مایکروویو بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

خاموش شدن به دلیل نوسانات ولتاژ

  • خرابی برد مایکروویو یکی از دلایل کار نکردن مانیتور است
  • فیوز برق به دلیل صفحه نمایش مایکروویو می سوزد
  • اتصالات و سیم های مایکروویو به دلیل نقص در عملکرد صفحه نمایش مایکروویو قطع شده است
  • چگونه مشکل صفحه مایکروفر در خانه را حل کنیم؟
  • اگر صفحه مایکروویو شما از کار بیفتد چه کار می کنید؟
  • خاموش شدن به دلیل نوسانات ولتاژ

یکی از رایج ترین عواملی که می تواند باعث اختلال در عملکرد صفحه نمایش مایکروویو شود، نوسانات برق است. امروزه بسیاری از وسایل موجود در آشپزخانه با برق کار می کنند و استفاده زیاد از این وسایل باعث می شود برق کافی برای ورود به داخل دستگاه نباشد و محافظ مایکروفر را خاموش کند. بنابراین نوسانات برق، افزایش یا کاهش جریان از جمله دلایلی هستند که ممکن است به دلیل خاموش بودن دستگاه باعث کار نکردن نمایشگر مایکروویو شوند.

خرابی برد مایکروویو یکی از دلایل کار نکردن مانیتور است

دومین عاملی که ممکن است باعث اختلال در عملکرد نمایشگر مایکروویو شود، خرابی برد اصلی مایکروویو است. هر اجاق مایکروویو از چند قسمت تشکیل شده است. یکی از مهم ترین قطعات و اجزای یک مایکروفر برد آن است که به عنوان قلب مایکروفر عمل می کند و پس از دریافت اطلاعات مهم از سایر اجزا، برای فرمان و کنترل بر روی سایر اجزای آن عمل می کند. بنابراین، اگر برد اصلی مایکروویو از کار بیفتد، بسیاری از اجزای مایکروویو عملکرد خود را از دست داده و ممکن است باعث اختلال در عملکرد نمایشگر مایکروویو شوند. در این راستا توصیه می شود تعمیر برد اصلی مایکروفر توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود.

فیوز برق به دلیل خرابی نمایشگر مایکروویو می سوزد

سومین عاملی که ممکن است باعث اختلال در عملکرد صفحه نمایش مایکروویو شود، فیوز برق مایکروویو معیوب است. فیوز نوعی وسیله حفاظتی است که از دستگاه مایکروویو در صورت اتصال کوتاه یا نوسانات برق محافظت می کند. خرابی فیوز حرارتی یا محافظ برق سلامت مایکروویو را به خطر می اندازد و دستگاه را می سوزاند. در این رابطه، خرابی فیوز حرارتی ممکن است منجر به خرابی نمایشگر مایکروویو شود. بنابراین در صورت خرابی فیوز حرارتی در اسرع وقت آن را تعمیر کنید تا آسیبی به مایکروفر وارد نشود.

اتصالات و سیم های مایکروویو به دلیل نقص در عملکرد صفحه نمایش مایکروویو قطع شده است

چرا صفحه نمایش مایکروویو کار نمی کند؟ یکی از دلایل اصلی کار نکردن صفحه نمایش مایکروویو آسیب به سیم ها و اتصالات مایکروویو است. سیم ها و اتصالات مایکروویو آسیب دیده مانع از کارکرد مانیتور یا حتی دستگاه می شود. همچنین پیچاندن سیم و کابل مایکروویو ممکن است باعث قطع برق یا قطع برق شود. تمامی موارد ذکر شده باعث می شود نمایشگر مایکروویو به دلیل کمبود برق کار نکند و مایکروفر روشن نشود. بنابراین، هنگام کار با مایکروفر، به یکپارچگی کابل و سیم مایکروویو توجه کنید.

چگونه مشکل صفحه مایکروفر در خانه را حل کنیم؟

به طور کلی هرگونه مشکل یا نقص در نمایشگر مایکروویو می تواند برای کاربران بسیار آزاردهنده و مشکل ساز باشد. زیرا در این صورت ممکن است دسترسی به دکمه های مایکروفر امکان پذیر نباشد و در نتیجه نتوانید تنظیمات لازم را برای دستگاه خود انجام دهید. بنابراین در این قسمت به بررسی نحوه حل مشکل کار نکردن صفحه مایکروویو در خانه به روشی ساده می پردازیم.

  • اگر مشکل صفحه نمایش دستگاه به دلیل مشکل منبع تغذیه باشد، باید آن را بررسی کرده و مشکل را برطرف کنید.
  • در برخی موارد، اختلال در عملکرد صفحه نمایش مایکروویو ممکن است به دلیل خرابی اجزای اصلی برد کنترل یا باز شدن لحیم کاری باشد.
  • در این صورت برای حل مشکل باید مدار دستگاه را به دقت بررسی کنید و خطوط شکسته آن را پیدا کنید.
  • اگر خطوط جداکننده ای در این قسمت مشاهده کردید، باید آنها را با آهن لحیم کاری تعمیر کنید.
  • همچنین در صورت آسیب یا سوختگی هر یک از اجزای برد مایکروویو مانند کندانسور باید تعویض شود.
  • در بسیاری از موارد سوختن فیوز می تواند باعث خرابی نمایشگر شود که در این صورت باید هر فیوز را عیب یابی کنید.
  • اگر پس از عیب یابی متوجه شل شدن یا خرابی فیوزها شدید، باید فورا آن را تعویض کنید.
  • برای عیب یابی کنترل پنل مایکروویو خود، باید هر یک از دکمه ها را فشار دهید تا آسیب دیدگی برطرف شود.

اگر صفحه مایکروویو شما از کار بیفتد چه کار می کنید؟

در این مقاله تمامی عواملی که منجر به خرابی نمایشگر مایکروویو می شود را بررسی کرده ایم. چرا صفحه نمایش مایکروویو کار نمی کند؟ این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد که به دلیل حساسیت بالای مایکروفرهای موجود در بازار توسط افراد این حوزه بهترین آنها را در نظر می گیرند.

نش و مهارت چک کردن بالایی دارند. خرابی های صفحه نمایش توسط افراد مجرب با دقت و اطمینان بالاتر انجام می شود. در این خصوص توصیه می شود از یک شرکت معتبر درخواست تعمیر صفحه نمایش مایکروفر را بخواهید.

سورس : Microwave screen failure